Antwoord op de meest gestelde vragen

Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op de meest gestelde vragen. Heb je een andere vraag of opmerking? Neem even contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Aanmelden / inloggen

Eerste keer? Ga naar onze webshop en kies voor aanmelden. Geef hier je e-mail adres en wachtwoord 2 maal in en kies gegevens verzenden. Daarna kun je de fotocode invoeren en de foto's bekijken.

Heb je eerder aangemeld, kies dan voor inloggen.
Met het aanmelden maak je een persoonlijk account aan waaraan de ingevoerde fotocodes direct gekoppeld worden. Zo heb je de fotocode maar 1 keer nodig en is het niet erg als je deze later kwijtraakt. De foto's blijven automatisch bewaart binnen je account en zo kun je foto's van meerdere jaren terug gewoon nog bestellen. Bijkomend voordeel is dat de veiligheid verbetert omdat je een account aan moet maken voordat je fotocodes in kan voeren.
Kies bij inloggen voor vergeten. Geef daar je e-mail adres op en kies voor versturen. Wij sturen daarna een e-mail waarmee je het wachtwoord opnieuw in kunt stellen. Deze e-mail is tijdelijk actief, dus wacht niet te lang.

Geen e-mail ontvangen? Controleer de ongewenste e-mail instellingen, soms word de e-mail tenonrechte als ongewenst gezien waardoor deze niet direct zichtbaar is. Kijk in de map ongewenst of spam van je e-mail programma of app. In sommige gevallen is het beter om via een browser de e-mail te benaderen. Een e-mail app laat niet altijd de ongewenste e-mails zien.
Wij hebben geen namen of andere persoonsgegevens bij de foto's dus wij kunnen geen fotocodes afgeven. Maar met een beetje hulp van de school kunnen wij de fotocode wel achterhalen. Neem even contact op voor meer informatie.

Heb je de fotocode al eens ingevoerd maar ben je later het kaartje kwijtgeraakt? Dan kun je gewoon inloggen, de fotocode wordt automatisch gekoppeld aan je account. Het inlogkaartje is dan niet meer nodig.

Bestellen en betalen

Elke fotocode kan meerdere foto's bevatten, maar wel van hetzelfde kind. Van elk kind krijg je dus een aparte fotocode. Ook voor de familiefoto is een aparte fotocode. Deze worden door de school niet altijd gelijktijdig uitgedeeld.

In uitzonderlijke gevallen zijn er meerdere inlogkaarten van hetzelfde kind, dit komt vooral voor bij fotografie op meerdere dagen zoals bij kinderopvang / peuters.
Controleer goed of je de code goed ingevoerd hebt. Soms kan er bijvoorbeeld de letter I ingevoerd zijn i.p.v. het cijfer 1 of is er per ongeluk een spatie ingevoerd. Werkt het nog steeds niet? Neem even contact met ons op.
Jazeker, de fotocode kan in meerdere accounts gebruikt worden. De fotocode wordt na invoeren direct gekoppeld aan je account, het kaartje heb je daarna dus niet meer nodig. Je kunt het inlogkaartje doorgeven aan wie je wilt.
Ja dat kan, bij het foto overzicht kunnen alle fotocodes ingevoerd worden. De gewenste foto's van meerdere inlogkaartjes kunnen gewoon in 1 bestelling geplaatst worden.
Het inlogkaartje is waarschijnlijk nog op school. Het uitdelen wordt gedaan door de school en gaat niet altijd gelijktijdig, het kan soms enkele dagen duren voordat alle inlogkaartjes uitgedeeld zijn. De kaartjes worden meestal per groep uitgedeeld. Kaartjes van familiefoto's worden apart uitgedeeld.
Wij bieden op dit moment 2 betaalmogelijkheden: iDeal en bankoverschrijving. Met iDeal kun je direct betalen via je eigen bank, dit is ook de snelste methode. Met een bankoverschrijving kun je de betaling doen via internet bankieren of een ouderwetse overschrijfkaart. Vergeet dan niet het ordernummer te vermelden! Met een bankoverschrijving kan het enkele dagen duren voordat de betaling ontvangen en toegewezen is.
Is het ordernummer vermeld in de betaling? Zonder juist ordernummer kunnen wij de betaling namelijk niet verwerken. Mail ons dan een betaalbevestiging zodat wij je betaling alsnog kunnen toewijzen aan het juiste ordernummer. Vermeld daarbij dan ook het ordernummer waar de betaling bij hoort.

Het gebeurt ook wel eens dat er per ongeluk 2 bestellingen geplaatst worden en 1 betaald, je krijgt dan een herinnering voor de niet betaalde bestelling. Laat het ons even weten dan annuleren wij de niet betaalde bestelling.

Levering

Het gebeurt niet vaak maar soms kan er onderweg iets gebeuren met een poststuk waardoor de foto's beschadigen. Neem even contact met ons op, wij lossen dit natuurlijk altijd op. U krijgt dan gewoon nieuwe foto's.
Heb je gekozen voor een levering op adres, dan zou je de foto's binnen enkele werkdagen moeten ontvangen. Wij verwerken de bestelling pas na ontvangst van de betaling.

Als je gekozen hebt voor levering via school (zonder verzendkosten) dan kan de levertijd oplopen tot 5 weken (afhankelijk van moment van bestellen) zoals vermeld in het bestelproces. Wij verzamelen dan alle bestellingen die via school geleverd worden om deze aan het einde van de periode als pakket te bezorgen of versturen. Na het verlopen van de periode is levering via school niet meer mogelijk.
De mogelijkheid voor levering via school is een tijdelijke optie. Na het verlopen van de actie periode is levering via school niet meer mogelijk.

De school beslist of ze deze optie willen nemen. Zij hebben namelijk werk met het uitdelen van de foto's dus zij kunnen er ook voor kiezen om deze mogelijkheid uit te zetten. Dan is een levering via school helemaal niet mogelijk.
Fotovellen in formaat 13x19cm en 20x30 cm worden geleverd met brievenpost via PostNL. Vergrotingen en canvassen worden geleverd met pakketpost via PostNL. Bestellingen van vergrotingen en canvassen worden soms los van de fotovellen geleverd, je kan dan brievenbuspost en pakketpost ontvangen van 1 bestelling. Digitale bestanden ontvang je per e-mail.

Klaar om de foto's te bekijken?



Naar de webshop

Partners / leveranciers
logo ideal - betaling schoolfoto's logo Nikon - digitale fotocamera's logo PostNl - foto verzending met PostNl logo Broncolor - het beste voor Professionele fotografie logo Pay.nl - betaling schoolfoto's met ideal logo Fuji - wij printen onze foto's met het beste materiaal van Fuji